Stort urval av aktiva komponenter. Se vårt sortiment av kontakter. Leverans till din dörr på 48timmar! Andra kunder köpte ocks å. SOCKEL MED KABEL 120MM.
Tänkte montera relä på halvljus och till tändningen.
Har ni något tips om hur man kopplar för att inte få det för rörigt. Tänkte låta nuvarande kabel till halvljus styra reläet men jag vet inte om jag ska ta ut strömmen från startreläet ( på batterisidan) eller dra en ny kabel från startrelä till en ny liten kopplingsplint som man kan använda till annat också.
Du har inget relä för hel och halvljus. Om du kör på halvljus och drar i spaken, så lyser både hel och halvljuset. Reläer - en av bilens reglerande funktioner. Själva reläet har endast låg styrspänning, men det har förmågan att reglera komponenter med både större spänning och ström.
Möjligheter finns att det är kabelbrott pga för hög värme på den kretsen. Jag skulle nog försöka mäta upp var nånstans strömmen tar slut.
Men hel och halvljus relät kan man testa, en vild chansning men nånstans lär man börja.
Delbetala i upp till månader. Lagerstatus: Levtid 1-dagar. Enligt Haynes rephandbok finns inget relä för hel och halvljus i säkringsboxen.
När motorn har startat och laddningsspänningen har uppnått ca 13V (12V el-system) alt. V (24V el-system), tänds automatiskt halvljus, parkeringsljus och skyltbelysning. Sortiment Vi har tre universalsatser som passar de flesta fordon.
Levereras komplett med relä, kabelsats, monteringstillbehör och monteringsanvisning. Med relän blir det samma strömförbrukning, men avservärt lägre belastning. Möjligtvis att den kan varna ifall ett av reläna pajar isåfall.
Planerar själv att just avlasta hel- och halvljus med relän. Man slipper då risken för "kabelbrand" i bilen, plus det kommer lysa bättre när strömmen går direkt från batteriet till lyktorna.
På detta sätt kan du inte heller stå med halvljuset på med avstängd bil eftersom den då går automatiskt ner till parkeringsljus när man stänger av motorn, du kan då också välja att köra helt utan lyse om du vill. Jag har ett nytt relä och det är gjort för att skruvas fast någonstans så tyvärr så tror jag att det är eftermonterat.
I instruktionsboken står inget om vart reläet sitter däremot så står det vilka säkringar man skall ta bort ifall man vill skippa halvljusautomatiken. Det sitter inte där.
Om man har ett växlande relä som turvis byter utgående pol när man tex. Betyder att själva växlingen sker i relät och inte i brytaren. Hos Xenonkungen hittar du ballast till xenonbelysning i personbilar.
Xenon ballast som originaldel eller kvalitetskopia.
Valeo, Hella, Koito, Mitsubishi. Kolla under relät, där står det några siffror, "tjuvkoppla" relät genom att koppla ihop reläts 30-pol med och 87b pol när ljusreglaget står i halvljusläge (längst åt höger), ljus då = kasst relä eller kass styrström till relät.
Halvljus plötsligt slutat fungera Volvo V-diesel Bilar. VOLVO - V- Relä o givare - Relä övrigt. Jag har vridit och bonkat på alla relä jag hittar, men det funkar inte iaf. Okej, litet problem som tål att tänkas på ;) Bil: Volvo V70N -Classic DAWD med Bi-xenon.
LAmpfel HAlvljus står det i meddelandefönstret på min s-99. Sitter ju fyra stycken Hlampor på 85 två för halvljus och två för helljus, Köper fyra nya på Biltema, trycker i skiten och vips, inte en enda lampa lyser.
Kopplar i de gamla igen, ingen där heller som vill lysa. Gått igenom säkringarna (hela) Bytt relä, sprutat i WDi kontakterna till lamporna för eventuell ärgning.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.