torsdag 5 maj 2016

Koppla in extraljus relä

Att koppla samman flera relä är väldigt enkelt, man kopplar det på så sätt att stift på vardera relä sammankopplas och därefter till en jordpunkt, detta gör man även med stift (sammankopplas) och drar dem sedan till styrströmmen från bilens original helljus (pluskabeln). När det gäller LED-ljusramperna så är det endast en kabel med DT-kontakt som ska paras ihop med reläsatsen, det är "Plug-and-play", även extraljus med extern ballast har "Plug-and-play"-kontakter.


Enkelt förklarat är ett relä en "elektriskt manövrerad strömbrytare" som du med hjälp av en liten strömsignal inifrån bilens kupé kan styra en stor mängd arbetsström som behövs för att tända upp extraljusen. Skulle du koppla in tex.


Detta är den absolut vanligaste kopplingen av extraljus.

Skickar signal till reläet för att tända och släcka extraljusen. Ansluts smidigastgenom att koppla en "tjuv" på bilens befintliga plusmatning till helljuset. Strömmatning till extraljus (st DT-kontakter) Finns ej DT-kontakt och man vill ansluta mot kabelstump, kan man klippa bort kontakten.


Hur kopplar jag enklast in extraljus på en bil utrustad med xenonljus? Jag har förstått att en vanlig inkoppling med ett ”tungdrivet” elektromekaniskt relä inte alltid är möjligt på den styrsignal som LCM- modulen skickar till xenon-reflektorerna. Spelar inte så stor roll hur stora dom är utan det viktiga är hur mycket effekt lamporna drar.


Om att inte erkänna vid fortkörning? Vad gäller vid stopplikt igentligen?

Ersättningsbil vid krock? Din extraljusbutik på nätet, vi har även färdiga paket redo för smidig installation.


Upp till 60% lägre pris när du köper extraljus på nätet, extraljus i alla prisklasser! Vi har Upp till -50% på Extraljus. Köp Extraljus från kända fabrikat!


En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Gratis att använda! För inkoppling av extraljus.


Med relä, kablar, kabelskor, strömbrytare samt kopplingsschema. Du kopplar plus från helljuset till knappen sen från nästa stift på knappen till reläet. Alternativt plus från helljuset till reläet sen bryter du reläets jord med knappen.


Ursäkta att jag är trög men jag hänger inte med. Eftersom jag har köpt ett färdigt och fördigkopplat set så ser jag inte hur reläet är kopplat.


Tänkte koppla in dom på gamla sättet, men det sket sig ? Jag skulle ta signal från helljuset framme vid lampan var det tänkt, men där var ju 12v hela tiden. Kan koppla det på annat sätt i relät eller måste man ha ett 2-vägsrelä?

Pojken har inte råd med original, så det vill han inte köpa. Koppla extraljus med enkelrelä Kopplingsschemat visar inkoppling av två extraljus som har en sammanlagd effekt på 1w. Funktionen består av att extraljusen tänds i samband med att bilens helljus aktiveras.


Ska koppla in mina extraljus och undrar ifall nån av er vet vilken kabel jag ska koppla den på, plus och minus är jag ju med på men för att ljusen slår på när jag drar på helljusen, har aldrig kopplat detta på en ford så vet inte riktigt vart jag ska leta. Jag har ritat ett växlande relä i skissen, men som du ser så används inte den. Reläet är ett enkelrelä. S kopplas till jord över en återfjädrande slutande strömbrytare.


De med dubbla 87orna kan användas till olika typer av extraljus. Preci som man gör när man kopplar in extraljus med relä på bilar. Jag har kopplat in mina extraljus på min Golf 5-och för att få styrstöm till relät så kopplade jag in signalsladden på helljuset i kontakten bak i lampkontakten.


Jag tror inte det fungerar på Golf 6:an, när du kör mitt på dagen så använder bilden helljusen men med svagare ljus som varselljus. Koppla in extraljus, montera extraljus, kopplingsschema.


Fick råd att köpa ett kabelsätt på biltema med relä osv som. Om ni kollar på kopplingsschemat som medföljer så ser ni hur det är tänkt att.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.